Kim jesteśmy?
- Podstawówki Korczaka – Korczakowskie Szkoły Marzeń to sieć niepublicznych szkół stworzonych przez Uczelnię Korczaka.
- Grupy w naszej szkole są kameralne, kilkunastoosobowe, a atmosfera – domowa i integrująca.
- W Podstawówce Korczaka nie ma stresu, dzwonków i rywalizacji. Jest za to miejsce na rozwijanie osobowości i talentów każdego dziecka.
- Stosujemy unikatowy, własny, rozsądny model otwartej edukacji. Czerpiemy z idei wybitnego pedagoga Janusza Korczaka, by uczyć i wychowywać dzieci na dobrych, mądrych i samodzielnych ludzi.
- Dzieci w naszych szkołach są bezpieczne, szczęśliwe i zmotywowane do nauki.
- Tworzymy naszym uczniom dobrą przestrzeń do nauki, zabawy i inspiracji – bo w dzieciństwie ważne jest również doświadczanie dzieciństwa.
- Rozwijamy wiedzę o skutecznej, nowoczesnej edukacji. Dzięki temu dobrze realizujemy swoją misję.
Idee otwartej edukacji
Wartości, którymi się kierujemy
- Uczeń i jego potrzeby są w centrum uwagi procesu edukacji.
- Szanujemy potrzeby, uczucia, pasje i zainteresowania każdego ucznia.
- Budujemy z nimi relacje w oparciu o dialog i język szacunku.
- Akceptujemy osobowość każdego ucznia, jego pomyłki i błędy.
- Podchodzimy praktycznie do organizacji procesu edukacji.
- Organizujemy zajęcia bez zbędnej biurokratyzacji i formalizacji.
- Rozwijamy samodzielność i odpowiedzialność uczniów.
- Tworzymy dobrą, sprzyjającej rozwojowi przestrzeń fizyczną i emocjonalną.
- Wspieramy aspiracje i talenty uczniów.
- Zapewniamy im czas na rozwijanie pasji i zainteresowań.
- Rozwijamy troskę o otoczenie społeczne i środowisko naturalne.
- Przygotowujemy do dobrego, wartościowego, pełnego życia.
Nasz patron
Życie i idee Janusza Korczaka
ciągle inspirują!
Lekarz, pisarz, prekursor ochrony praw dziecka – a przede wszystkim kochający dzieci wychowawca.
Choć minęło 80 lat od śmierci Janusza Korczaka, postać „Starego Doktora” jest ciągle przypominana – a idee, które wniósł do pedagogiki inspirują kolejne pokolenia. To przede wszystkim zasługa niezwykłej biografii Korczaka i jego uniwersalnej filozofii wychowania.
Korczak nie stworzył wąskiej, specjalistycznej „szkoły wychowania”. Wskazał uniwersalne ścieżki, którymi powinni podążać rodzice i wychowawcy. Dziś jego idee i pomysły są analizowane przez pedagogów oraz rzeczników praw dziecka na różnych kontynentach i tłumaczone na wiele języków. Inspirują rodziców, pedagogów, wychowawców, ekspertów.